• Boeing 737 MAX’ın Güvenle Hizmete Dönüşünde Sürecin Sonuna Geliniyor

    23 Ekim 2019 - Boeing, 737 MAX’ın güvenli biçimde hizmete dönmesi konusunda, 737 MAX yazılımını ve ilgili eğitim güncellemelerini sertifikalandırmak için Federal Havacılık Kurulu (FAA) ve diğer küresel düzenleyici kuruluşlarla birlikte yürütülen süreçte son birkaç ay içinde önemli ilerleme kaydetti. Boeing, aynı zamanda, konuya verdiği önemin bir yansıması olarak önemli idari ve operasyonel değişiklikler gerçekleştirdi.

    Ne Yapıyoruz

    Elim kazalardan etkilenenlere destek sağlamanın yanı sıra, Boeing ile birlikte tedarikçi ortaklarımızdan oluşan ekipler, ilgili uçuş testlerini ve yazılım güncellemelerini yapmak, geleceğin pilot eğitimi materyallerini geliştirmek, küresel düzenleyici kuruluşları, müşterimiz olan havayolu şirketlerini ve tedarikçilerimizi bilgilendirmek ve mevcut 737 MAX uçak filosuna destek olmak için gece gündüz çalışıyor.

    • Kazada Hayatını Kaybedenlerin Ailelerine Destek: Boeing ailesinin üyesi olan herkes, bu iki elim kazanın yükünü tüm ağırlığıyla omuzlarında hissetmektedir. Boeing, bu kazalardan etkilenen ailelerin ve yakınlarının ihtiyaçlarını karşılamak için 100 milyon dolarlık bir yardım fonu oluşturmuştur. 50 milyon dolar, kazalarda hayatını kaybedenlerin ailelerine acil maddi destek amacıyla kurulan Boeing Mali Yardım Fonu’na ayrılmıştır. Kazada hayatını kaybedenler için kurulan tazminat fonlarını oluşturmak ve yönetmek üzere özellikle bu konuda uzman olan Kenneth Feinberg ve Camille Biros, Boeing Mali Yardım Fonu’nu tasarlamak ve bu fonu bağımsız olarak yönetmekle görevlendirilmişlerdir.
    • Yazılım Güncellemeleri ve Uçuş Testleri: Bu tür kazaların bir daha tekrarlanmasını engellemek üzere, Boeing MAX’ta bulunan Manevra Karakteristiği Takviye Sistemi (MCAS), üç ilave koruma katmanı eklenerek güncellenmiştir. Bugüne kadar, güncellenmiş yazılımı test etmek üzere toplamda 1,500 saatin üzerinde 800’den fazla test ve üretim uçuşu gerçekleştirildi. Boeing ek uçuş kontrol bilgisayarları yedeklemesi için Haziran ayında açıklanan ikinci yazılım güncellemesinde de istikrarlı ilerleme kaydetti. Tüm dünyada 140’ın üzerinde müşteri ve düzenleyici kuruluştan toplam 445 katılımcı, önerilen MCAS yazılım güncellemesini test etmek için simülatör oturumlarına katıldı. Ayrıca, geçen hafta, sertifikasyon uçuş testi provası başarılı bir şekilde tamamlandı. 
    • Müşteri ve Paydaş Katılımı: Boeing, havayolu şirketleri ve finansman sağlayıcılarını 737 MAX’ın hizmete dönüşü hakkında bilgilendirmek için 250’nin üzerinde kuruluştan 1,100’den fazla temsilcinin katılımıyla dünya çapında 20 konferans düzenledi. Boeing, ayrıca, uçuş yasağının kaldırılmasıyla birlikte 737 MAX filosunu tamamıyla güven içinde hizmete dönüşe hazırlamak ve en üst düzeyde destek sağlamak için dünya çapındaki müşterileriyle düzenli olarak her hafta teknik konularda görüşmeler gerçekleştiriyor. Aynı zamanda, kapsamlı bir eğitim ve öğretim kaynağının geliştirilmesi de yürütülen çalışmalar arasında yer alıyor. Boeing aynı zamanda tedarik zinciri istikrarını güvence altına almak amacıyla 900’ün üzerinde tedarikçi ile yakın temas halinde çalışmalarına devam ediyor.
    • 7/24 Filo Desteği: Boeing, havayolu şirketlerine bir yandan en üst düzeyde filo desteği sunarken, diğer yandan da küresel operasyon merkezi aracılığıyla haftanın her günü 24 saat olmak üzere müşteri desteği sunmaktadır. Ekiplerimiz, düzenleyici kuruluşların uçuş yasağını kaldırmasını takiben filonun hizmete hazır olması için ileri düzeyde analitik analizlerin yapılmasına, üretim uçuşlarına ve yerinde tanıtımlara hız vermektedir.

    Neleri Değiştirdik

    Daha önce açıklamış olduğumuz ürün ve hizmet güvenliği ilkelerimiz çalışmalarımızın odağında olmaya devam etmektedir. Değişikliklerin duyurulduğu 30 Eylül tarihinden bu yana, Yönetim Kurulu’nun tavsiyeleri doğrultusunda çeşitli düzenlemeler gerçekleştirildi.

    • Yönetim ve Gözetim: Özel atanmış bir Yönetim Kurulu Komitesi, şirket politikalarını ve süreçlerini beş ay boyunca bağımsız bir şekilde gözden geçirmiş olup şirket tarafından halihazırda uygulamaya sokulan bir dizi öneride bulundu. Boeing Yönetim Kurulu, bu ayın başında, Boeing Başkan ve CEO’su Dennis Muilenburg’ün şirketi yönetmeye tam zamanlı ve daha net bir şekilde odaklanabilmesi, müşterilerimize olan taahhütlerimizin yerine getirilmesi, ürün ve hizmet güvenliğine daha güçlü odaklanmayı sağlamak için Yönetim Kurulu Başkanlığı ve CEO pozisyonlarını birbirinden ayırmıştır.   
    • Güvenlik Yönetimi ve Mühendisliğe Odaklanma: Boeing, 30 Eylül tarihinde ürün güvenliğini tüm yönleriyle gözden geçirecek ve Kaza Araştırma Ekibimize ve şirketin güvenlik inceleme kurullarının gözetimine destek olacak bir Ürün ve Hizmet Güvenliği organizasyonunun kurulduğunu duyurdu. Organizasyonun başındaki isim belirlenerek ekip yeni formatında çalışmaya başladı. Yapılan değişiklikler, mühendislik fonksiyonunu yeniden düzenlemeyi, resmi olarak Tasarım Gereksinimleri Programı oluşturmayı, Sürekli Operasyon Güvenliği Programımızı geliştirmeyi, gelecekteki pilot havuzu ihtiyaçlarını sağlayacak uçuş güvertesi tasarımlarımız konusunda havayolu şirketleriyle ortak çalışmayı ve Boeing Güvenlik Destek Merkezimizin kapsamını daha da genişletmeyi kapsamaktadır.
    • Atılan Diğer Adımlar: Boeing, küresel havacılık sektörünün güvenliğini artırmak doğrultusunda şirkette, tedarik zincirinde ve daha geniş kapsamlı olarak havacılık camiasında güvenlik yönetimini güçlendirmek ve operasyonel mükemmelliğe daha da odaklanabilmek için ek önlemleri hayata geçirdi. Güvenlik politikalarını standart hale getirmek ve en iyi uygulamaları paylaşmak amacıyla, üst düzey şirket yönetimi liderliğinde, güvenlik inceleme kurulları ve kapsamlı bir güvenlik yönetim sisteminin kullanımını genişlettik. Personelimizin potansiyel güvenlik konularını gündeme getirmesini desteklemek için anonim raporlama sistemimizin kullanımını genişlettik. Boeing, ayrıca, STEM eğitimine daha fazla yatırım yaparak küresel boyutta artan yetenek, özellikle de pilot ve bakım teknisyeni ihtiyacını gidermek için ek önlemler almaktadır. Aynı zamanda, ürün tasarımı, geleceğin uçuş güvertesi, altyapı, yasal düzenlemeler ve yeni teknolojiler gibi alanlarda yoğun yatırımlar yapmaktayız.

    Dennis Muilenburg, “737 MAX’ın güvenle hizmete dönüşü konusunda istikrarlı olarak ilerleme kaydediyoruz. Boeing ekiplerimizin müşterilerimize ve değerlerimize olan bağlılıkları sonsuzdur ve uygulamakta olduğumuz değişiklikler, şirketimizde ve havacılık camiasında güvenlik konusundaki yaklaşımımızı daha da güçlendirecektir” açıklamasında bulundu.

    737 MAX’ın hizmete dönüş süreciyle ilgili gelişmeleri özetleyen bir infografik ve konuyla ilgili son gelişmeler için www.boeing.com/737MAXupdates adresini ziyaret edebilirsiniz.

    Boeing Hakkında

    Dünyanın önde gelen havacılık ve uzay şirketi Boeing, ticari ve askeri uçak üretimi birlikte değerlendirildiğinde dünyanın en büyük uçak üreticisidir. Şirket, 150’den fazla ülkedeki müşterilerine ürün ve destek hizmeti sağlamaktadır. Tüm dünyada 150.000’in üzerinde kişiyi istihdam eden Boeing, küresel tedarikçi üslerinin yeteneklerini daha yukarılara çekmektedir. Uzay ve havacılık sektöründeki liderliği ve tecrübesiyle Boeing, teknoloji ve inovasyon alanlarındaki liderliğine, müşterileri için en iyi ürünleri sunmaya, insanlarına ve gelecekteki büyümesine yatırım yapmaya devam etmektedir.