• Boeing Dördüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı

    30 Ocak 2020 - 

    2019 Yılı Dördüncü Çeyrek

    • Mali sonuçlar, 737 MAX uçuşlarının durdurulmasından önemli ölçüde etkilenmeye devam ediyor.
    • Gelirler 17,9 milyar dolar, GKGMİ hisse başına zarar 1,79 dolar ve GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet zararı ise 2,33 dolar olarak gerçekleşti.

    2019 Yılı

    • Gelirler 76,6 milyar dolar, GKGMİ hisse başına kayıp 1,12 dolar ve GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet zararı 3,47 dolar olarak gerçekleşti.
    • Faaliyet nakit akışı -2,4 milyar dolar, nakit ve satılabilir senetler ise 10,0 milyar dolar olarak gerçekleşti.
    • 5.400'den fazla ticari uçakla birlikte rezerv değeri 463 milyar dolar olarak gerçekleşti.
    Tablo 1. Özet Mali SonuçlarDördüncü ÇeyrekTüm Yıl
    (Hisse başı veriler hariç, milyon dolar)20192018Değişim20192018Değişim
    Gelirler $17.911 $28.341 (%37) $76.559 $101.127 (%24)
    GKGMİ
    Faaliyetlerden Elde Edilen Kazanç/Zarar ($2.204) $4.175 NM ($1.975) $11.987 NM
    Faaliyet Kazancı/Zararı (%12,3) %14,7 NM (%2,6) %11,9 NM
    Net Kazançlar/Zararlar ($1.010) $3.424 NM ($636) $10.460 NM
    Hisse Başı Kazanç/Zarar ($1,79) $5,93 NM ($1,12) $17,85 NM
    Faaliyet Nakit Akışı ($2.220) $2.947 NM ($2.446) $15.322 NM
    GKGMİ dışı
    Esas Faaliyet Geliri/Kaybı ($2.526) $3.867 NM ($3.390) $10.660 NM
    Esas Faaliyet Karı/Zararı (%14,1) %13,6 NM (%4,4) %10,5 NM
    Hisse Başı Esas Faaliyet Karı/Zararı ($2,33) $5,48 NM ($3,47) $16,01 NM

    Boeing, ağırlıkla 737 MAX uçuşlarının durdurulmasının etkilerini de yansıtan dördüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre, gelirler $17,9 milyar dolar, GKGMİ hisse başına zarar 1,79 dolar ve GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet zararı 2,33 dolar olarak gerçekleşti (Tablo 1). Boeing, -2,2 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı kaydederken ve 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi.

    Boeing Başkan ve CEO'su David Calhoun yaptığı açıklamada "Yapacak çok işimiz olduğunun farkındayız. 737 MAX'ın güvenli bir şekilde hizmete dönüşüne ve Boeing markasının sahip olduğu uzun yıllara dayanan güveni yeniden tesis etmeye odaklanıyoruz. Şeffaflığa ve mükemmelliğe büyük önem veriyoruz. İleriye doğru yol alırken uçuş güvenliği, , tüm karar, eylem ve adımlarımıza rehberlik etmektedir..Tüm Boeing iş portföyümüzün gücü, eksiksiz ve disiplinli bir toparlanma süreci izlemek için gerekli finansal likiditeyi sağlayabildiği için mutluyuz." dedi.

    Bu çeyrekte faaliyet nakit akışı, 737 MAX uçuşlarının durdurulmasının yanı sıra fatura ve harcamaların zamanlamasının yansımasıyla -2,2 milyar dolar oldu. Boeing, bu çeyrek boyunca, 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi.

    Çeyrek başında 10,9 milyar dolar olan nakit ve satılabilir senet yatırımları, çeyrek sonunda toplam 10,0 milyar dolar olarak gerçekleşti. Çeyrek başında 24,7 milyar dolar olan borç, özellikle artan ticari senet borçlanması nedeniyle 27,3 milyar dolara yükseldi.

    Çeyrek sonu toplam şirket rezervi, bu çeyrekteki 13 milyar dolarlık net siparişlerle birlikte 463 milyar olarak gerçekleşti.

    Ticari Uçaklar

    Ticari Uçaklar dördüncü çeyrek gelirleri, 737 teslimatlarındaki düşüşün yanı sıra 737 MAX uçuşlarının durdurulmasıyla ilgili olarak müşterilere verilmesi muhtemel tahmini tavizleri ve diğer hususlara ilişkin vergi öncesi 2,6 milyar dolar tutarında ek ödemeyi yansıtarak 7,5 milyar dolar olup dördüncü çeyrek faaliyet kazancı -%38,1'e düştü. 737 uçaklarını üretmek için muhasebesel tahmini maliyet, özellikle güncellenmiş üretim ve teslim varsayımlarını yansıtacak şekilde çeyrek süresince 2,6 milyar dolar artmıştır. Ayrıca, 737 MAX üretiminin askıya alınması ve üretimin düşük üretim oranlarıyla dereceli olarak yeniden başlaması, özellikle 2020 yılında gerçekleşecek yaklaşık 4 milyar dolar tutarında ve normalin dışında bir üretim maliyeti ile sonuçlanacaktır.

    Ticari Uçaklar, dördüncü çeyrek boyunca 45 adet 787 dahil olmak üzere toplam 79 uçak teslim etti ve Dubai Air Show'da 30 adet 737 MAX ve Lufthansa için 2 adet 777 kargo uçağı siparişi aldı. Ayrıca, 787 programı bu çeyrekte 36 adet net sipariş aldı. Daha önce açıklandığı gibi, 787 üretim oranı 2020 sonlarında şu anda mevcut ayda 14 uçaktan ayda 12 uçağa düşürülecektir. Güncel ortam ve pazar görünümü dikkate alınarak, üretim oranının 2021 yılı başlarında ayda 10 uçağa düşürülmesi ve 2023 yılında tekrar ayda 12 uçağa çıkarılması beklenmektedir. 777X'in ilk uçuşu 25 Ocak tarihinde gerçekleştirilmiştir ve ilk teslimatın 2021'de yapılması hedeflenmektedir.

    Ticari uçaklar rezervinde 377 milyar dolar değerinde 5.400'ün üzerinde uçak bulunmaktadır.

    Savunma, Uzay ve Güvenlik

    Savunma, Uzay ve Güvenlik dördüncü çeyrek geliri, 6,0 milyar dolara düştü. Dördüncü çeyrek faaliyet kazancı, özellikle Ticari Mürettebat programı, performansı ve karması için mürettebatsız ek bir görevi karşılamak için yapılan 410 milyon dolar tutarındaki vergi öncesi Ticari Mürettebat ödemesi nedeniyle yüzde 0,5 oranında azaldı. Bununla birlikte NASA bir başka insansız göreve ihtiyaç olup olmadığına karar vermek amacıyla 2019 yılı Aralık ayında gerçekleşen görevde elde edilen verileri değerlendirmektedir.

    Çeyrek boyunca, Savunma, Uzay ve Güvenlik, 10 adet Uzay Fırlatma Sistemi temel aşamaları ile 8 adede kadar Keşif Üst Aşamaları ihalesi aldı. Savunma, Uzay ve Güvenlik, ayrıca, üç ülke için 47 AH-64E Apache helikopterinin yeniden imali ve NATO Havadan Erken Uyarı ve Kontrol Sistemini güncellemek için sözleşme imzaladı. Çeyrek boyunca, ilk modifiye MV-22 Osprey'in ABD Deniz Piyade Birlikleri'ne teslimi ve ilk P-8A Poseidon uçağının Birleşik Krallık Kraliyet Hava Kuvvetleri'ne teslimi gibi önemli gelişmeler yaşandı. Savunma, Uzay ve Güvenlik, ayrıca, bir Ticari Mürettebatlı uzay aracı mürettebatsız Yörünge Uçuş Testi gerçekleştirdi.

    Savunma, Uzay ve Güvenlik rezervi, yüzde 29'u ABD dışındaki müşterilerden gelen siparişler olmak üzere 64 milyar dolar olarak gerçekleşti.

    Satış Sonrası Hizmetler

    Satış Sonrası Hizmetler dördüncü çeyrek geliri, özellikle düşük satış sonrası hizmet hacminin yansımasıyla 4,6 milyar dolar oldu. Dördüncü çeyrek faaliyet kazancı, özellikle elden çıkarmalardan edinilen kazanç ile kısmen dengelenen Aviall markasının emekliye ayrılmasına ve ürünler ve hizmet karmasına ilişkin ödemeler nedeniyle yüzde 14,7'ye düştü.

    Satış Sonrası Hizmetler, bu çeyrek boyunca, Japonya ve ABD ile V-22 destek sözleşmeleri ve ABD Ordusu ile AH-64 ve CH-47 küresel destek sözleşmesi imzaladı. Satış Sonrası Hizmetler, LATAM Havayolları Grubu ile çok yıllı bir İniş Takımı Değişim hizmetleri sözleşmesi, Suudi Arabistan Havayolları ile de 5 yıllık bir dijital navigasyon yenileme anlaşması imzaladı. Satış Sonrası Hizmetler, ForeFlight Dispatch ile dijital hizmetlerini genişletmenin yanı sıra bu hizmetin ilk müşterisi Flexjet ile bir anlaşma imzalandı.

    Ek Mali Bilgi

    Tablo 2. Ek Mali BilgiDördüncü ÇeyrekTüm Yıl
    (Milyon dolar)2019201820192018
    Gelirler
    Boeing Capital $37 $60 $244 $274
    Dağıtılmamış kalemler, mahsuplaşmalar ve diğerleri ($198) ($32) ($635) ($94)
    Faaliyet Kazançları
    Boeing Capital ($58) $8 $28 $79
    FAS (finansal muhasebe standartları)/CAS(ABD maliyet muhasebe standartları) hizmet maliyet düzenlemeleri $322 $308 $1.415 $1.327
    Diğer dağıtılmamış kalemler ve mahsuplaşmalar ($339) ($249) ($2.066) ($1.442)
    Diğer gelirler, net $104 $29 $438 $92
    Faiz ve borç masrafı ($242) ($158) ($722) ($475)
    Efektif vergi oranı 56,9% 15,4% 71,8% 9,9%

    Boeing Capital'in çeyrek sonundaki net portföy dengesi 2,3 milyar dolar oldu. Diğer dağıtılmamış kalemlerde ve kapatılan hesaplardaki gelirler, şirketler arası uçak teslimatlarının mahsuplaşma zamanlaması nedeniyle azaldı. Diğer dağıtılmamış kalemlerde ve kapatılan hesaplardan elde edilen kazançtaki değişim ise, özellikle daha yüksek vadeli tazminat harcamaları ve artan araştırma ve geliştirme yatırımlarından kaynaklandı. Yüksek borç bakiyeleri nedeniyle faiz ve borç gideri arttı. 2019 dördüncü çeyrek efektif vergi oranı, vergi öncesi zararın etkisinin yanı sıra devlet vergi denetimleri uzlaşması sonucundaki 371 milyon dolar vergi indirimini yansıtmaktadır.