Daha Fazlasını Sunmasaydı
Max Olamazdı.

737 MAX uçak ailesi müşterilerimizin işlerini ilerletmeleri ve memnuniyetlerini artırmak için her şeyden daha fazlasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Burundan kuyruğa daha gelişmiş teknoloji: yeni motorlar, yeni kanatçıklar, yeni kokpit ekranları ve potansiyel kârınızı maksimize etmek için daha fazla sayıda koltuk ile yolcuların tercih ettiği Boeing Sky iç mekanı. Operatörler için daha fazla kâr, Yolcular için daha fazla konfor. Uçmanın daha iyi bir yolu budur.

Maksimum verimlilik

737 MAX yakıt konusunda, hava yollarının gelecekte gereksinim duyacağı büyük tasarrufu sağlayacaktır. CFM International LEAP-1B motorları kullanan 737 MAX, yakıt kullanımı ve CO2 salınımını bugünün en yakıt verimli tek koridorlu uçaklarından yüzde 14 daha fazla azaltmaktadır. Boeing'in İleri Teknoloji kıvrık kanat ucu da dahil tasarımdaki iyileştirmeler; hava direncinde azalma ve 737 MAX'ın performansının, özellikle daha uzun menzilli hizmetler için, daha uygun hale gelmesiyle sonuçlanacaktır. 

Bugünün en yakıt verimli 100 uçağından oluşan bir filo ile kıyaslandığında bu yeni model, 310.455 ton daha az CO2 salınımı yapmakta ve yılda 215 milyon pounddan fazla yakıt tasarrufu sağlamaktadır. Bu da 112 milyon dolardan fazla bir maliyet tasarrufu anlamına gelmektedir*. 737 MAX 8'in yakıt kullanımının gelecekteki rakiplerinden koltuk başına yüzde 8 daha düşük olması beklenmektedir.

3.600 deniz milinden fazla olan uçuş kabiliyeti ile 737 MAX,  405-580 deniz mili (750-1.075 km) daha fazla uçarak Next-Generation 737'nin menzil avantajını,daha da genişletmektedir. Rakiplerinden daha düşük bir boş uçuş ağırlığına, daha yüksek maksimum kalkış ağırlığına sahip olması sonucu müşteriler daha fazla uçuş gerçekleştirebilecek veya daha çok faydalı yük taşıyabilecektir.  
737 MAX’ın daha verimli bir yapısal tasarıma ve daha düşük motor itme kuvvetine sahip olması ve daha az bakım gerektirmesi müşteriler için azımsanamayacak bir maliyet avantajı anlamına gelmektedir. 737 MAX 8, A320neo'dan koltuk başı yüzde 8 bir avantajla, tek koridorlu uçak segmentinde en düşük uçuş maliyetine* sahip olacaktır.

737 MAX, uçağın uçuş gürültü izinde yüzde 40 oranına varan bir azalma sağlayacak en yeni sessiz motor teknolojisine sahip olacaktır. Azot oksit (NOx) salınımı, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Havacılık Çevre Koruma Komitesi (CAEP)/6 limitlerinin yaklaşık yüzde 50 altında olacaktır.

Maksimum güvenilirlik

737 MAX; uçuşlarının yüzde 99,7'sinde (endüstri verilerine dayanmaktadır) uçuş saatine uygun şekilde 15 dakika içinde kalkış yapmaya hazır hale gelen ve tüm uçaklar arasında en iyi güvenilirlik siciline sahip Next-Generation 737'nin güvenilirliğine dayanacaktırZamanında kalkış performansı, yolcuların kısa uçuşlarda uçuş deneyimlerine ilişkin algıları üzerinde olumlu etkiye sahip temel bir etken olmanın yanı sıra,  bakım, uçuş ve mürettebat maliyetlerinde operatörlere tasarruf sağlamaktadır.

737 tasarımındaki üstünlük, rakipleriyle karşılaştırıldığında her yıl Boeing'le uçan yolculardan daha azının memnuniyetsizlik yaşaması anlamına gelmektedir. 100 adet Next-Generation 737 uçağından oluşan ve birçok tek koridorlu havayolu şirketi, özellikle de düşük maliyetli taşıyıcılarda yaygın olduğu gibi- günde beş-altı uçuş gerçekleştiren bir filo,  ortalama 590 daha az rötar ile, A320'lerden oluşan bir filoyla kıyaslandığında 65.000 daha az yolcunun bu konuda aksaklık yaşamasına neden olacaktır. 

Boeing, müşterilerine gelecekte ihtiyaç duyacakları yakıt tasarrufunu sunmak için gerekli iyileştirmeleri yaparken, 737 MAX, Next-Generation 737'nin üstün tasarım güvenilirliğini devam ettirecektir.

Yolcular için maksimum cazibe

Yolcular tarafından tercih edilen Boeing Sky Interior, 737 MAX uçaklarında bir standart haline gelecektir. Seyahat deneyiminden esinlenen yıllar süren araştırmalardan hareketle 737 Boeing Sky Interior, yeni ve modern yapıda yan duvarlar ve cezvedici özellikleri ile yolcuların bakışlarını pencerelere çekerek yolculara daha mükemmel bir uçuş tecrübesi kazandırmaktadır.

Tasarım, daha büyük ve hareketli  baş üstü dolaplara olanak sağlayarak kabin açıklığını artırıyor. Baş üstü dolaplar, yolcuların hem konforunu artıran hem de bacak alanını genişleten, çekmeli çantalarını kendi koltuklarının yakınında bulundurma imkanı sağlayan daha fazla alan sunmaktadır.

Boeing, okuma lambası düğmelerini yolcuların daha kolay bulması ve yanlışlıkla kabin görevlisini çağırma düğmesine basmasını engellemek amacıyla yeniden tasarladı.

Her sıradaki yolcu hizmet ünitesine entegre edilen hoparlörler, anonsların ses kalitesini iyileştirirken, yeni hava panjuru kurcalamaya dayanıklı ve operasyonel güvenilirliği artırmaktadır.