Yüksek Hacimli Rotalar Yüksek Değerli Dönüşler İster

747-8'in First Class ve Business Class bölümleri yolculara gökyüzünde en özel ve premium konfor sunar. Yüksek hacimli rotalarda 747-8'in premium gelir potansiyeli sunması sürpriz değildir. Ve 400'den fazla koltuk ile bu yeni 747 herhangi bir yüksek hacimli rotanın taban potansiyelini maksimize etmek için eşsiz bir fırsat yaratır. Bunun premium değeri, operatörler ve yolcular için teslim edilmiştir. Uçmanın daha iyi bir yolu budur.

Bu en yeni 747 ailesi, Airbus A380 ile Boeing 777-300ER uçakları arasındaki 400 ila 500 koltuk pazarına hizmet veren hava yolu şirketlerinin gereksinimlerini karşılamakta, kargo uçağı olarak da 747 Freighter ailesinin dünya kargo pazarındaki liderliğini sürdürmektedir.

Boeing, yeni 747 için bir süredir sürdürdüğü pazar fizibilite çalışmalarında, mevcut 747 filolarının sağladığı karı sürdürebilmek adına, operatörlerin gereksinimlerini çok daha büyük bir 747 ile karşılamak üzere operatörlerle birlikte çalışmıştır. Boeing 747-8 ailesini, müşterilerle bir arada çalışarak ve 787 Dreamliner’ın yenilikçi teknolojilerini uygulayarak oluşturmuştur. Aslında 747-8 adının seçilme nedeni 787 ile yeni 747 arasındaki teknolojik bağı göstermektir. 747-8 programı, 14 Kasım 2005 tarihinde 10 adedi Lüksemburg’daki Cargolux, sekiz adedi ise Japonya’daki Nippon Kargo Havayolları tarafından olmak üzere, 747-8 Freighter için verilen 18 adet kesin siparişi ile başlamıştır.

747-8’in hem yolcu hem kargo uçağı versiyonları operatörlere karlılıklarını maksimize etme imkanı sunmaktadır. Yeni Intercontinental, tipik 3 sınıflı kabin konfigürasyonunda 467 yolcu taşıyacak şekilde 51 ek koltuğa sahiptir ve yüzde 26 daha fazla kargo hacmi sunmaktadır. Uçak, 787 Dreamliner’dan ilham alan, tamamen yeni bir kabin içine ve yeniden tasarlanmış bir merdivene sahiptir.  Boeing ilk 747-9 Intercontinental uçağı 28 Şubat 2012 tarihinde adı gizli tutulan bir Boeing Business Jets müşterisine teslim etmiştir. 25 Nisan 2012 tarihinde, lansman müşterisi olan Lufthansa'ya, Intercontinental’in ilk havayolları teslimatı yapılmıştır.

Bire bir karşılaştırıldığında 747-8 Freighter’ın rakibi yoktur. Boş ağırlık dahil 137,1 metrik ton (137.166 kg) veya 151,2 ton (302.400 lbs) olan maksimum yapısal yük kapasitesi ile 747-8 Freighter, 747-400 Freighter’dan yüzde 16 daha fazla  kargo hacmi sunmaktadır. Ek 4.221 ft3 (120 m3) hacim, uçağı dört adet ilave ana güverte paleti ve üç adet dip ambar paleti bulundurabileceği anlamına gelmektedir.

747-8 Freighter, 4.120 deniz mili (7.630 km) bir menzile sahiptir ve operatörlerin daha fazla yük taşıyabilme - ilave 24 tona kadar (26 ton) - ile kargo yoğunluk gerekliliklerinin daha düşük olduğu pazarlarda 1.000 deniz miline (1.850 km) kadar daha uzağa uçabilme arasında seçim imkanı sunmaktadır. Uçak, 747-400 ile neredeyse eşit uçuş maliyeti ve daha düşük ton-mil maliyeti sunarak öncelinin efsanevi verimliliğini sürdürmektedir. Boeing ilk 747-8 Freighter teslimatını, lansman müşterisi olan Cargolux'e 12 Ekim 2011 tarihinde yapmıştır.

Her iki uçak da, havayolu şirketlerine yakıt maliyetlerini düşürme ve günün daha fazla saatinde daha çok havaalanına uçabilme imkanı vererek, yakıt verimliliği ve gürültünün azaltılmasında yeni performans göstergeleri haline gelmiştir. The 747-8 Intercontinental gives double-digit fuel improvements over the 747-400 and has a 30-percent smaller noise footprint, with QC2 takeoffs and QC1 arrivals. 747-8 Intercontinental, 747-400’e kıyasla çift haneli yakıt iyileştirmeleri sunmakta ve QC2 kalkış ve QC1 inişlerle yüzde 30 daha küçük  gürültü ayak izine sahiptir. 747-8 halihazırda 747-400 hizmetinin bulunduğu tüm havaalanlarında güvenli bir şekilde uçuş yapacak şekilde tasarlanmıştır. 747-8, 747 ile aynı pilot tipi derecelendirmesi, hizmetleri ve yer destek ekipmanlarının çoğunu kullanarak, mevcut 747'nin dünya çapında çoğu havaalanına uçabilme kabiliyetinin üzerine inşa edilmiştir . 7.790 deniz mili (14.430 km) menzili ile 747-8 Intercontinental, hemen hemen dünyadaki tüm belli başlı şehirleri birbirine bağlayabilmektedir.

Yeni 747-8, büyük uçak pazarı için doğru boyuttadır ve havayolları için  son derece değişken olan uçuş ortamındaki riskleri düşürmektedir.

Teknik Özellik
  747-8 Freighter 747-8 Intercontinental
Yolcular

(Üç sınıflı kabin konfigürasyonu)
N/A 467
Kargo 27 tanesi 10-ft (3 m) yüksekliğinde olmak üzere 34 paletten oluşmak üzere (bunlar 96 in x 125 in, ya da 2.4 m x 3.2 m ölçülerine sahiptir )Toplam kargo kapasitesi 30.288 ft3 (857,7 m3; toplam ana güverte hacim kapasitesi 24.462 ft3 (692,7 m3),; toplam dip ambar hacim kapasitesi 5.826 ft3 (165,0 m3), 12 palet (96 in x 125 in, veya 2,4 m x 3,2 m), 2 LD-1 konteyner ve 496 ft3 (14.0 m3) yığın depolama dahil Toplam kargo kapasitesi 5.705 ft3 (161,5 m3), 7 palet ve 16 LD-1 konteyner ile 640 ft3 (18.1 m3) yığın depolama dahil; yük hacmi 3.895 ft3 (110,3 m3)
Motorlar

Maksimum motor itiş kuvveti
GEnx-2B67

66.500 lb (296 kn)
GEnx-2B67

66.500 lb (296 kn)
Maksimum Yakıt Kapasitesi 59.734 U.S. gallon (226.095 L) 63.034 U.S. gallons (238.610 L)
Maximum Takeoff Weight 987.000 lb (447.696 kg) 987.000 lb (447.696 kg)
Maximum Range 4.120 deniz mili (7.630 km) 7.790 deniz mili (14,430 km)
Yaygın şehir eşleştirmeleri:
New York - Hong Kong

Los Angeles - Bombay

Londra - Singapur
Standart Düz Uçuş Sürati
35,000 feet'te
Mach 0.85 Mach 0.86
Temel Ebatlar
Kanat Açıklığı
Tam Uzunluk
Kuyruk Uzunluğu
İç Kabin Genişliği
Çap

224 ft 5 in (68,4 m)
250 ft 2 in (76,3 m)
63 ft 6 in (19,4 m)
20.1 ft (6,1 m)
255.5 in (649 cm)

Aynı
Aynı
Aynı
Aynı
Aynı