Uçuş Planlarını Yeniden Oluşturdu ve İş Planlarında Dönüşüm Yarattı

787 Dreamliner'in endüstri lideri teknolojisi dünya çapında hava yolu şirketleri için önemli fırsatlar yaratıyor ve hava yolculuğu deneyimini çarpıcı biçimde artırıyor.Biz buna Dreamliner etkisi diyoruz. 787'nin emsalsiz yakıt verimliliği ve menzil esnekliği havayolu şirketlerine kârlı bir şekilde yeni rotalar açma ve filo ve ağ performansını optimize etme imkanı sağlıyor. Ve bu şirketlerin yolcularına daha fazla konfor ve daha az yorgunlukla havada emsalsiz bir deneyim yaşatıyor. Dreamliner etkisi. Uçmanın daha iyi bir yolu budur.

Benzersiz Performans

787-8 Dreamliner, 7.850 deniz miline (14.500 km) kadar 242 yolcu taşıma kapasitesine sahip olurken, 787-9 Dreamliner, 8.185 deniz mili (15.200 km) mesafede 280 yolcu taşıyabiliyor. Haziran 2013’te tanıtılan,  aileyi genişletecek ve tamamlayacak olan yeni 787-10, 7.000 deniz miline (12.964 km) kadar 323 yolcu taşıyabiliyor. Bu mesafe, dünyadaki çift koridorlu uçak rotalarının yüzde 90’ına karşılık geliyor.

Büyük uçakların uçabildiği mesafeleri orta büyüklükteki uçakların uçmasına olanak sağlamanın yanı sıra, 787 ailesi havayollarına benzersiz çevresel performansa erişilmesini sağlayan eşsiz yakıt verimliliği sunuyor. Uçak, günümüzün aynı büyüklükteki uçaklarından yüzde 20 daha az yakıt tüketiyor ve günümüzün en hızlı çift koridorlu uçaklarıyla aynı hızda (Mach 0.85) uçuyor. Aynı zamanda havayolları aynı büyüklükteki diğer uçaklara kıyasla yüzde 20 ile yüzde 45 arasındaki oranda daha yüksek kargo taşıyabiliyor.

Yolcular 787 Dreamliner’daki daha yüksek nemli iç ortamdan daha yüksek konfor ve rahatlığa uzanan gelişmelerin keyfine varıyor.

İleri Teknoloji

787 Dreamliner’ın eşsiz performansının anahtarı, içinde barındırdığı yeni teknolojiler ve devrimsel tasarımı.

Kompozit malzemeler, 787’nin gövde ve kanadı da içeren ana yapısının yüzde 50’sini oluşturuyor.

787 tasarımının en önemli kısmı, diğer uçaklara kıyasla daha basit, daha işlevsel ve daha etkin modern sistem mimarisi. Örneğin, yerleşik sağlık izleme sistemleri, uçağın kendini izlemesini ve sistem bakım gereksinimlerini yer bazlı bilgisayar sistemlerine raporlamasına olanak sağlıyor.

Dreamliner’daki genel yakıt verimliliği iyileştirmelerine en büyük katkıyı Motor teknolojisindeki ilerlemeler yapıyor. 787, neredeyse iki nesile ulaşan jump in teknolojisini temsil eden yeni General Electric ve Rolls-Royce motorlarını içeriyor.

787’nin tasarım ve yapım süreci, verimlilik açısından başka kazançlar da sağlamıştır. Boeing ve tedarikçi ortakları verimliliği artırmak için yeni teknolojiler ve süreçler geliştirdi. Örneğin, 787 gövdesinin birer parçalı bölümlerden oluşacak şekilde üretilmesiyle, 1.500 alüminyum tabaka ve her bölüm için 40.000-50.000 bağın kullanımına gerek kalmadı.

Sürekli İlerleme

Boeing, 787 programını All-Nippon Airways’den rekor sayıda sipariş alarak Nisan 2004’te başlattı. Dünyanın altı kıtasından 60 müşteri, toplam değeri 240 milyar dolar olan 1.000’in üzerinde uçak için sipariş verdi. Böylece, Boeing tarihindeki en başarılı çift koridorlu ticari uçak lansmanı yapılmış oldu.

Sayıları 50’nin üzerinde olan dünyanın en yetkin ve en üst düzey tedarikçi ortakları, 787 programına yenilik ve uzmanlık getirmek için Boeing ile birlikte çalışıyor. Tedarikçiler ilk tasarım aşamasından başlayarak programa dahil oldular ve hepsi dünyadaki 135 noktadan birbirine sanal olarak bağlı.

787 programı, son montaj tesisini Mayıs 2007’de Everett’te ve Temmuz 2011’de North Charleston’da açtı. 787-8’nin ilk uçuşu 15 Aralık 2009’da, sertifikasyonu Ağustos 2011’de, ANA’ya ilk teslimi ise 25 Eylül 2011’de gerçekleşti.

Bugün, ilerleme 787-9 ve 787-10 ile devam ediyor. 787-9, 17 Eylül 2013’te beş saati aşan ilk uçuşunu gerçekleştirerek sertifikasyon ve 2014 ortasında Air New Zealand’a teslimle sonuçlanan kapsamlı bir test programı başlattı. 2018’de teslim edilecek olan süper verimli 787-10, beş müşteriden 102 sipariş ve taahhüt alarak piyasaya Haziran 2013’te girdi.