• Boeing Üçüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı

    • 737 MAX uçaklarının küresel olarak güvenli bir şekilde hizmete dönüşünde sürekli ilerleme kaydedilirken, operasyonel istikrara yönelik çalışmalara ağırlık verildi.
    • Gelirler 15,3 milyar dolar, GKGMİ hisse başına zarar -0,19 dolar ve GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet zararı -0,60 olarak gerçekleşti.
    • Faaliyet nakit akışı -0,3 milyar dolar, nakit ve satılabilir senetler ise 20,0 milyar dolar olarak gerçekleşti.
    • Ticari Uçaklar, 290 milyar dolarlık rezerv değerine ulaştı ve 93 net sipariş aldı.

    27 Ekim 2021 - Boeing, üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre; gelirler, ticari uçaklar ve satış sonrası hizmetlerdeki yüksek hacimle 15,3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Ağırlıkla yüksek ticari hacmin bir yansıması olarak, GKGMİ hisse başına zarar -0,19 dolar, GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet zararı ise -0,60 dolar olarak gerçekleşti (Tablo 1). Boeing, bu çeyrekte, -0,3 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı kaydetti.

    Tablo 1. Özet Mali Sonuçlar Üçüncü Çeyrek İlk 9 Ay
    (Hisse başı veriler hariç, milyon dolar) 2021 2020 Değişim 2021 2020 Değişim
    Gelirler $15.278 $14.139 %8 $47.493 $42.854 %11
    GKGMİ
    Faaliyetlerden Elde Edilen Kazanç / (Zarar) $329 ($401) NM $1.269 ($4.718) NM
    Faaliyet Kazancı %2,2 (%2,8) NM %2,7 (%11,0) NM
    Net Zarar ($132) ($466) NM ($126) ($3.502) NM
    Hisse Başına Zarar ($0,19) ($0,79) NM ($0,10) ($6,10) NM
    Faaliyet Nakit Akışı ($262) ($4.819) NM ($4.132) ($14.401) NM
    GKGMİ dışı
    Esas Faaliyet Geliri / (Kaybı) $59 ($754) NM $461 ($5.773) NM
    Esas Faaliyet Karı %0,4 (%5,3) NM %1,0 (%13,5) NM
    Hisse Başı Esas Faaliyet Zararı ($0,60) ($1,39) NM ($1,72) ($7,88) NM

     

    Boeing Başkan ve CEO’su David Calhoun yaptığı açıklamada, “Piyasalar toparlanmayı sürdürürken geleceğimize yatırım yapmayı ve ekiplerimizi müşterilerimiz için çözümler üretecek şekilde konumlandırırken tüm faaliyetlerimizde istikrarı sağlamayı gözetiyoruz. Ticari pazar talebi, geniş tabanlı aşı dağıtımı ve sınır protokollerinin açılmaya başlamasıyla birlikte artmaya devam ediyor. Geleceğe baktığımızda, tedarik zinciri kapasitesi ve küresel ticaret, sanayi ile birlikte daha geniş ölçekte ekonomik toparlanma için ana faktör olacak. Ticari, savunma, uzay ve satış sonrası hizmetleri birlikte ele aldığımızda, portföyümüz iyi konumlandırılmış durumda. Yeni nesil ürünlerimizi geliştirmek ve sürdürülebilir bir gelecek için teknolojiyi ve dijital üretim kabiliyetlerini ileri seviyeye taşımaya ve performans artırmaya odaklanmaya devam ediyoruz.” dedi.

    Bu çeyrekte faaliyet nakit akışı; yüksek düzeyde ticari teslimatlar, artan siparişler ve düşük giderlerin yansımasıyla iyileşme göstererek -0,3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Faaliyet nakit akışı, ayrıca, bu çeyrekteki 1,3 milyar dolarlık gelir vergisi iadesinden olumlu etkilendi.

    Çeyrek başında 21,3 milyar dolar olan nakit ve satılabilir senet yatırımları, özellikle borç ödemeleri ve faaliyet nakit çıkışlarının etkisiyle çeyrek sonunda 20,0 milyar dolar olarak gerçekleşti. Çeyrek başında 63,6 milyar dolar olan borç, vadesi gelen borçların ödenmesiyle 62,4 milyar dolara düştü.

    Çeyrek sonu toplam şirket rezervi, 367 milyar dolar olarak gerçekleşti.

    Ticari Uçaklar

    Ticari Uçaklar üçüncü çeyrek geliri, düşük sayıda 787 teslimatlarıyla kısmen dengelenen yüksek sayıda 737 teslimatları sonucunda 4,5 milyar dolara yükseldi. Üçüncü çeyrek faaliyet kazancı ise, ağırlıkla yüksek teslimat rakamlarının yansımasıyla iyileşme gösterdi ve yüzde -15,5 olarak gerçekleşti.

    Boeing, 737 MAX uçaklarının küresel olarak güvenli bir şekilde hizmete dönüşünde ilerleme kaydetmeye devam ediyor. 737 MAX uçaklarının hizmete dönüşünün FAA tarafından onaylandığı 2020 yılı Kasım ayından bu yana, Boeing 195’ten fazla 737 MAX uçağı teslimatı gerçekleştirirken, havayolları daha önce uçuşu yasaklanan 200’ün üzerinde uçağı tekrar hizmete aldı. Şu anda 31 havayolu tarafından kullanılan 737 MAX uçakları, 24 Ekim 2021 itibariyle toplamda 500.000’den fazla uçuş saatine ulaştı ve 206.000’in üzerinde ticari uçuşu güvenli bir şekilde tamamladı. 737 programı altında şu anda ayda 19 uçak üretiliyor. Bu oranın 2022 yılı başında ayda 31 uçak seviyesine çıkarılması doğrultusunda ilerleme sağlanırken, Boeing, üretim oranını daha da artırmanın zamanlamasına ilişkin değerlendirmelerini sürdürüyor.

    Boeing, 787 üretim kaynaklarını inceleme ve düzeltmeleri yapmak üzere kullanmanın yanı sıra teslimatların yeniden başlaması için gerekli aksiyonlara ilişkin FAA ile detaylı görüşmelere devam ediyor. Şirket, ayda 2 uçak olan mevcut 787 üretim oranını teslimatların yeniden başlamasına kadar korumayı ve zaman içinde ayda 5 uçak seviyesine dönmeyi planlıyor. Düşük üretim oranlarının ve düzeltmelerin, 183 milyon doları bu çeyrekte kaydedilen ve toplamda yaklaşık 1 milyar dolar düzeyinde olağandışı maliyete neden olması bekleniyor.

    Ticari Uçaklar, dördüncü çeyrek boyunca, 70 adet 737 MAX, 24 adet kargo uçağı ve 12 adet 787 siparişi alırken, 85 uçağın teslimatını tamamladı. Ticari Uçaklar rezervinde 290 milyar dolar değerinde 4.100’ün üzerinde uçak bulunmaktadır.

    Savunma, Uzay ve Güvenlik

    2022 yılında yapılması öngörülen ikinci mürettebatsız Yörüngesel Uçuş Testi ile devam eden Ticari Mürettebatı Programı (CCP) ve kalan işin son değerlendirmesine yüklenen 185 milyon dolarlık kazanç masrafı sebebiyle, Savunma, Uzay ve Güvenlik üçüncü çeyrek geliri 6,6 milyar dolara, üçüncü çeyrek faaliyet kazancı ise yüzde 6,6’a düştü.

    Savunma, Uzay ve Güvenlik, bu çeyrekte, Alman Deniz Kuvvetleri’nden 5 adet P-8A Poseidon ve ABD Ordusu’ndan 4 adet CH-47F Block II Chinook helikopteri siparişi alırken, ABD Hava Kuvvetleri ile Müşterek Doğrudan Taarruz Mühimmatı sözleşmesi imzaladı. Ayrıca, MQ-25 ile ABD Deniz Kuvvetleri’ne ait E-2D ve F-35C uçaklarının insansız havada yakıt ikmalini gerçekleştirdi; Avustralya Kraliyet Ordusu’na teslim edilen ilk CH-47F Chinook helikopterinin de aralarında bulunduğu toplamda 37 uçağın teslimatını tamamladı.

    Savunma, Uzay ve Güvenlik rezervi, yüzde 33’ü ABD dışındaki müşterilerden gelen siparişler olmak üzere 58 milyar dolar olarak gerçekleşti.

    Satış Sonrası Hizmetler

    Özellikle ticari satış sonrası hizmetlerdeki yüksek hacmin sonucu olarak, Satış Sonrası Hizmetler üçüncü çeyrek geliri 4,2 milyar dolara, üçüncü çeyrek faaliyet kazancı da yüzde 15,3’e yükseldi. Faaliyet kazancı, ayrıca, düşük işten çıkarma maliyetleri ile ürün ve hizmetler karmasından olumlu etkilendi.

    Satış Sonrası Hizmetler, bu çeyrekte, BBAM’den 12 adet ilave 737-800 dönüştürülmüş kargo uçağı siparişi alırken, Birleşik Krallık Silahlı Kuvvetleri ile küresel C-17 filosuna performansa dayalı lojistik destek ve Chinook kızılötesi bastırma sistemlerin modifikasyonu sözleşmeleri imzaladı. Satış Sonrası Hizmetler, ayrıca, Boeing 767-300 dönüştürülmüş kargo uçakları için kapasite artışı sağlamak üzere bir ortaklık anlaşması duyururken, United Aviate Academy ile eğitim anlaşması imzaladı.

    Ek Mali Bilgi

    Tablo 2. Ek Mali Bilgi Üçüncü Çeyrek İlk 9 Ay
    (Milyon dolar) 2021 2020 2021 2020
    Gelirler
    Boeing Capital $71 $71 $209 $205
    Dağıtılmamış kalemler, mahsuplaşmalar ve diğerleri ($90) ($70) ($174) ($73)
    Faaliyet Kazançları/(Zararları)
    Boeing Capital $42 $30 $99 $47
    FAS (finansal muhasebe standartları)/CAS(ABD maliyet muhasebe standartları) hizmet maliyet düzenlemeleri $270 $353 $808 $1.055
    Diğer dağıtılmamış kalemler ve mahsuplaşmalar ($370) ($314) ($1.032) ($965)
    Diğer gelirler, net $30 $119 $419 $325
    Faiz ve borç masrafı ($669) ($643) ($2.021) ($1.458)
    Efektif vergi oranı %57,4 %49,6 %62,2 %40,1

     

    Boeing Capital’in çeyrek sonundaki net portföy dengesi 1,8 milyar dolar oldu. FAS (finansal muhasebe standartları)/CAS(ABD maliyet muhasebe standartları) hizmet maliyet düzenlemelerinden kaynaklanan gelirler, temel olarak, 2021 Amerikan Kurtarma Planı Yasası’yla düzenlenen emeklilik karşılığı yardımının bir parçası olan CAS indirim oranındaki artışı yansıtmaktadır. Yüksek borç bakiyeleri nedeniyle faiz ve borç gideri arttı. Diğer gelirlerdeki değişim ise, bu çeyrekte kaydedilen emeklilik anlaşması masraflarından kaynaklanmaktadır. 2021 yılı üçüncü çeyrek efektif vergi oranı, büyük oranda, bir önceki döneme göre düşük seyreden vergi öncesi zararın yanı sıra AR-GE vergi kredilerinin sunduğu avantajları yansıtmaktadır.